Site is loading

Tekstil Tasarım

Koleksiyon, firmaların müşterilerine özel hazırladıkları kreasyonlara verilen isimdir. Bu kreasyonlar bazı kriterlere göre ortaya çıkar. Moda, kreasyona yön veren ilk maddedir. Kış modasını oluşturan renkler, desenler genellikle bir kişinin giydiği yahut tercih edilme oranına göre belirlenir. Firmanın koleksiyon hazırlarken hitap ettiği yaş grubunu dikkate alması da ürünlerini kolay satması için önemlidir. Cinsiyet, vücut özelliklerine göre ölçü belirleme, kumaş seçimi ve müşterinin yönelebileceği dikkat çekici ürünler koleksiyon hazırlama sürecinde üzerinde durulan detaylardır. Koleksiyonu hazırlamadan önce hedef kitlenizi belirlemeli ve kumaş, renk gibi estetik algıyı etkileyecek maddeleri araştırmalısınız. Model tasarımını yapıp doğru kalıpları hazırlamalı ve koleksiyon ögeleri satışa sunulmadan kontrol etmelisiniz. Koleksiyonunuza uygun aksesuar kullanımını hafife almamalı, küçük ayrıntıların müşteriler için çok şey ifade ettiğini hatırlamalısınız. Koleksiyonun ahenkli olması daima müşterinin ilgisini çeker. Kombinlerin birbiriyle bağlantısı ve uyumu işin profesyonel olarak yapıldığının göstergesidir. Koleksiyonda kullanılan renklerin mevsime uygun olması ve yaş faktörüne göre belirlenmesi gerekir. Mesela bir çocuk giyim markasının yaz koleksiyonunda daha canlı renkler kullanılırken siyah renge neredeyse hiç yer verilmemektedir. Bunun sebebi müşteride uyandırdığı his ve heyecandır. Yazı simgeleyen renkler ve simgeler vitrinlerde sergilenir böylece alışveriş ağı genişler. Hazırlanan koleksiyon kendi içinde uyumsuz ve tutarsızsa pazarlaması oldukça zor olacaktır.